2011- jobbigt år!

God morgon allihopa! Många skriver nu om sitt år på bloggarna, hur det varit, träningar och tävlingar! För mig har det inte hänt speciellt mycket detta år men jag kan skriva lite grann hur det varit.


De första månaderna av 2011 gick verkligen kasst, La Venza och jag hamnade i en svacka som höll i sig i flera månader. Ingenting gick bra kändes det som. Hur mycket man än tränade för andra fanns det ingen riktig lösning på det och jag tror det var mycket jag som hade det svårt att klara av henne korrekt. Jag tyckte hon bara var jobbig och för svår för mig.



Jag var på runsten i februari och tränade inomhus terräng för Helena, fick bra kommentarer om La Venza! " En superfin ponny som alltid ställer ut" . Jag var aldrig det minsta rädd och La Venza tvekade inte en sekund. Lastningen var dock lite krånglig.


I april hände mycket negativa saker som nu förstört så otroligt mycket för mig! Runsten pay and jump där La Venza vägrade 2 gånger på vattenmatta och jag flygande i backen....det fick mig att vilja sluta hoppa....men hoppningen var ännu inte klar- jag skulle vara med i allvenskan hoppning div III. Åkte på träning med laget, gick bra men där hade det sabbat för mycket för mig med min hopprädsla och i samma stund visade det sig att något gick fel vid anmälningen så att jag inte kunde vara med, något jag blev ganska glad över eftersom jag varit så pass rädd på senaste. 


 I våras var Räddningen när Sabina hjälpte mig, allting kändes så mycket bättre och hon visste verkligen vart problemen satt- att göra allting samtidigt. Allting började gå uppåt med hennes hjälp. Så otroligt tacksam för all hennes hjälp och varje lektion har något alltid blivit bättre. Dressyr och markarbete där allting gått bättre än förut och allt blev bättre.

I sommras var La Venza inte fräsh, vi kollade upp med ultraljud och koll men ingenting var fel, vi startade då upp på nytt och allting har efter det känts väldigt bra!


I höstas tränade vi effektivt för Bettan och Josefina inför tävlingarna. Tävlingen på Farsta gick helt okej, fick mycket bra kommentarer utav domare och ridlärare där- kändes super! Tävlingen på ågesta gick dock inte alls lika bra, jag var nervös och ett nytt program för vår del.



Nu har la Venza haft problem med muggen, men vi kämpar på tappert! La Venza är nu borta ett tag, kommer snart tillbaka.

Komentera här!♥

Kommentera inlägget här, skulle bli jätte glad!♥ :

Ditt ursnygga namn:
Kom ihåg mig?

Din E-postadress: (det är bara jag som ser den)

Din fina blogg:

Din kommentar här , Tack:

Trackback