diss inlägg ...

Nu var det ju en hel vecka sen globen horse show var, jag tittade på söndagens show, då var det ju finalen av prins carl philips pris. Och jag fick världens chock, hur illa får man egentligen rida. Det var få personer som red bra. De flesta satte sina ponnyer i taskiga lägen och snärtade till dom med spöt precis över och innan i hindret, jag är ingen hoppryttare men jag antar att deras rytm lär störas då. Jag förstår att om dom stannar får man ju lägga till spöt men måste man göra det annars.


Det var en tjej som red, hon gick till omhoppning men rev där näst sista hindret, då sparkade hon sin häst i sidorna och den ökar takten och ramlar rakt in i hindret, bara för att man inte vinner behöver man ju inte sabba allt genom att rida så illa..

ja, det var väl det jag tänkte dissa, men dock så finns det ju hoppryttare som rider sina ponnysar "snällt", och städat. Och det är ju väldgt roligt att se.

/Pernilla

Komentera här!♥
Postat av: jessica

jag var oxå där och såg detta...det var även en ryttare som hoppade en oxer från fel håll visserligen är jag dressyrryttare men tillochmed jag såg att det där va fel...



tack för en superbra blogg läs gärna min så ska jag lägga in en bild på min polle

2011-12-27 @ 19:13:47
URL: http://jessicaelind.blogg.se/

Kommentera inlägget här, skulle bli jätte glad!♥ :

Ditt ursnygga namn:
Kom ihåg mig?

Din E-postadress: (det är bara jag som ser den)

Din fina blogg:

Din kommentar här , Tack:

Trackback