Lektion för Bettan

red ju lektion för Bettan igår, det gick verkligen bra och jag var verkligen jätte nöjd.

Skrittade fram ca 12 min och sen så travade jag igång han, lite volter svaga öppnor osv..
Försökte verkligen tänka på min hand och sits och jag tyckte det gick bra. Ställde mig upp och galopperade på fyrkantsspåret i båda varven.

När Bettan kommit började vi med att göra skänkelvikningar på hörnlinjen i båda varven, han flöt på bra. Sen gjorde vi halva hörnlinjer då jag sedan skulle räta upp han och sedan öka rakt frammåt, han sög tag i bettet bra och så, hans trav var fortfarande lite trippig som den alltid är innan man hade galopperat, vi testade några ökningar men insåg att vi skulle ta galopparbetet först då blir han sen jätte fin i traven. Vi minskade/ökade tempot, minskade volten och ställde utåt för att han skulle träna att balansera upp sig, började i högergalopp som är hans bästa galopp och det gick verkligen bra, behövde i princip bara sätta mig lite mera bakåt så stannar han upp och samlar sig. Sen kom vi till det lite jobbigare varvet, till en början gick det bra, men snart dampar han loss, efter ett tag så håller han inte på så mera iaf gör inte lika krävande saker som i högervarv i alla fall. Vi gjorde förvänd galopp och det fick riktigt bra, det var en gång han bytte men annars gick det bra.

Sen travjobbade vi han lite, mycket ökningar och jag kände verkligen hur han verkligen skjuter på bed baken och slänger upp frambenen lite mer. Verkligen jätte fin. Dock blir han lite ostadig i formen mellan ökningarna då han blir så taggad.

Annars var formen bra, och jag är väldigt nöjd, under hela passet fick han självklart skrittpauser.


Komentera här!♥

Kommentera inlägget här, skulle bli jätte glad!♥ :

Ditt ursnygga namn:
Kom ihåg mig?

Din E-postadress: (det är bara jag som ser den)

Din fina blogg:

Din kommentar här , Tack:

Trackback