Lektion för Bettan

Red ju lektion för Bettan igår, och jag är riktigt nöjd. Det går frammåt, tidigare gick det ju bara sämre och sämre..

Men innan Bettan kom så skrittade jag fram i 10min, skrittade han ett tag i form och kom sedan fram i trav och gjorde lite lösgörande övningar, han tog inget stöd på bettet men han var himlans mjuk, tillsut så började han ta lite stöd på bettet så då gick det bättre. Galopperade även lite i låg och rund form medans jag stog i fältsits.

Sen när Bettan ko så började vi med att göra lite slutor längs långsidorna. Han var duktig och det gick förvånansvärt bra för att vara i början av passet. Sen la vi in lite galopp, lite volter och ökningar och sånt. Sen lite trav igen. Fick upp han i formen och så, vi minskade och ökade volten och när volten var som minst så skulle man göra en sluta eller stor bakdelsvändning. Först görde vi skritt/trav, sen gjorde vi skritt/galopp. Därefter lite enkla byten. Han skötte sig prima och behövde bara sitta tillbaka lite så saktade han av, men han vra lika kvick fram igen. Sen travade jag honom i lite rundare form och ökade några gånger, kändes bra, fick verkligen fram bogarna och han sköt på bra där bak ifrån.

Super nöjd med passet!

Mamma fotade men alla bilder är tagna i fel ögonblick när han typ hoppar på ett ben. HAHA!

/Pernilla

Komentera här!♥
Postat av: Rebecka

Lägg upp bilder ändå :D

2011-12-12 @ 17:21:23
URL: http://rbjork.blogg.se/

Kommentera inlägget här, skulle bli jätte glad!♥ :

Ditt ursnygga namn:
Kom ihåg mig?

Din E-postadress: (det är bara jag som ser den)

Din fina blogg:

Din kommentar här , Tack:

Trackback