Vintervila

Hur gör ni med vila till era hästar? Många ställer ju av sina hästar på vinter- tvärtom för mig! eftersom jag inte tävlat särskilt mycket i hösten har det gått väldigt lugnt till. I sommras fick hon vila flera veckor och nu i höstas fick hon vila 1-2 veckor pga vaccinering och mycket i skolan, dock inget planerat att det blivit så mycket vila.

För mig annars är vintern träningsperioden, inte hårdträning men det är ändå träning inför tävlingarna i vår. När La Venza kommer hem blir det nog först att ta det lugnt någon vecka och sedan köra igång igen och fortsätta träningen.

Många ställer helt av under vintern, La Venza kan oftast bli galen för långa perioder vila så jag försöker istället ge mer vilodagar än att ställa av henne helt. Självklart får hon lite viloveckor när jag känner att hon behöver det!

Hur gör ni?

Komentera här!♥
Postat av: Vilma

Vi låter våra hästar tränas hela året, med ungefär 1-2 dagars vila i veckan. Men på vintern när det är som kallast så har vi ca. 3 veckors vila då vi åker på semester.

2012-01-01 @ 16:33:43
URL: http://viochstallet.blogg.se/

Kommentera inlägget här, skulle bli jätte glad!♥ :

Ditt ursnygga namn:
Kom ihåg mig?

Din E-postadress: (det är bara jag som ser den)

Din fina blogg:

Din kommentar här , Tack:

Trackback