fårskinnspadd

Läste på dressyrmupparnas blogg om deras lilla funderingar ang varför så många använder fårskinnspadd till sina sadlar. Jag har själv funderat väldigt mycket på detta och undrat varför det är så många som har padd, visst om sadeln behöver korrigeras men många har paddar för att det bara är snyggt. En passande sadel ska ju inte behöva paddar, då bli de för trånga! Var och varannan människa använder idag paddar till sina sadlar. Många kanske har padd tillfälligt under sadeln tills hästen musklat sig bättre eller tex om hästen tappat i muskler och har mycket utrymme tillfälligt.

Måste bara säga och hålla med att det också är något jag undrat över! Till mina sadlar har jag fått råd att använda padd då de behöver komma upp något på bakvalvet så ja man kan säga att mina sadlar inte ligger helt perfekt men de ligger bra.

Använder ni padd? varför?



/ Johanna

Komentera här!♥
Postat av: jessica

jag använder padd för att annars får han som knölar på ryggen som sen försvinner...nån som vet nåt om detta?

2011-12-27 @ 19:18:34
URL: http://jessicaelind.blogg.se/

Kommentera inlägget här, skulle bli jätte glad!♥ :

Ditt ursnygga namn:
Kom ihåg mig?

Din E-postadress: (det är bara jag som ser den)

Din fina blogg:

Din kommentar här , Tack:

Trackback