klippt häst

Idag har jag klippt La Venza! Gick superbra men man blir väldigt trött av att helklippa så det blev inga ben idag men egentligen skulle det varit bäst pga muggen eftersom det annars blir som en regnskog och håller fukten inne. Har i alla fall klippt lite med sax runt muggen så det luftar bra.

Man märkte verkligen att det var dags nu igen! Om jag hade väntat längre hade det blivit stor skillnad efter klippning och det är det de inte får bli. Som förra året hade all hennes päls växt ut och då klipptes hon i februari vilket var ett dumt val egentligen. Tänk er själva att låta pälsen växa ut och sedan helt plötsligt mitt i kalla vintern raka av allt. Alla väljer själva hur ofta man klipper, långt ifrån alla behöver klippa så ofta men som sagt växer hennes päls så snabbt och det är inte bra i ridningen att rida långhårig häst som blir så blöt som hon blir. Därför har jag inte ridit så hårt nu på senaste tiden till väntan på klippningen.

Anledningen till varför hon haft en vilovecka just nu är för att både Jag, La Venza och musklerna ska få återhämta sig, så NEJ jag har inte lagt av med vinterns träning. Hallå det är ju nu det börjar? ;)



Komentera här!♥
Postat av: Vilma

Jag undrar om du klipper där sadeln sitter eller låter du det vara? ;)

2011-12-01 @ 17:00:04
URL: http://viochstallet.blogg.se/

Kommentera inlägget här, skulle bli jätte glad!♥ :

Ditt ursnygga namn:
Kom ihåg mig?

Din E-postadress: (det är bara jag som ser den)

Din fina blogg:

Din kommentar här , Tack:

Trackback