Presentation/Pernilla

Hej! Jag heter Pernilla Hansson, jag är född 1998. Jag bor i Stockholm med min familj i ett litet radhus. Tänkte först berätta lite om mig utanför hästeriet.
Jag går i Hökarängsskolan i deras musikprofil, det är riktigt kul. Utöver ridningen så friidrottar jag 3 ggr i veckan. Så det är mycket träningar hit och dit. Hemma så har jag två kattungar, Stina och Melker. Och aa, jag tror att det var det.
Jag och Johanna lärde känna varandra genom bloggarna och har känt varanadra i ganska många månader, vi står i grannstallen. Nog om det och nu till det roliga: HÄSTARNA!

Just nu så lånar jag en ponny från familjen Dahlin. Han heter Gullmar och är en svensk ridponny. Han är född 2005 och är en gald och väldigt busig prick ;)
Jag har haft han i ett år nu och vårat långsiktiga mål är att starta sm i dressyr, sen får man se hur långt våran kapacitet räcker. Gullmar är en otroligt busig och ja, bara busig tror jag. Han bara bockar och bockar så nu förtiden har man riktigt bra balans, haha. Men vi har kollat upp han hos veterinären och det ska inte vara något fel på honom. Men nu har vi kommit fram till att våran sadel inte passar perfekt då han har väldigt kort sadelläge och är väääligt bred och ryggen+att jag är ganska lång och behöver 17tum. Ja, tro det eller ej men det är inte rumpstorleken som bestämmer tummen på sadeln utan överlårslängen. Hade ingen aning om det innan. Men nu är vi i alla fall i det läget då vi håller på att leta sadel. Annars är Gullmar (när man väl kommer till ridning) super fiin!

Vi (familjen) har även en till ponny som heter Boy. Han är 28 år, men så himla fin fortfarande. Det är nu min syster som rider honom.

Det var väl det, frågor?


Gullmar


Komentera här!♥

Kommentera inlägget här, skulle bli jätte glad!♥ :

Ditt ursnygga namn:
Kom ihåg mig?

Din E-postadress: (det är bara jag som ser den)

Din fina blogg:

Din kommentar här , Tack:

Trackback