Utvärdering -gårdagens ridpass

Började med att skritta fram i 10min först utan mig på och sen med. Gjorde först lite skritt jobb, lite flytta och så.
Tänkte hela tiden på min sists och handställningen. Sen så travade jag honom i låg form, gjorde mycket öppnor och skänkelvikningar och han blev verkligen super lyhörd, gjorde lite avbrott och igångsättningar. Han lyssnade bra, försökte verkligen få ett ärligt stöd på bettet och framåtbjudning och det fick jag verkligen idag.

Sen gjorde jag galoppöppnor i båda varven, han tycker det är ganska jobbigt men skötte sig bra nöjd jag krävde lite mer av bakkärran. Försökte verkligen ge han lite utmaningar, men inte förstora då han blir väldigt arg, när han blir arg så är det ju inte så himla kul ju. Gjorde lite förvända galopper i högergalopp gick det super bra, där är han ju väldigt stark också men i vänster gick det lite sämre. Han orkar inte så det går lite fort och man får verkligen hjälpa honom, men det är väl bara att träna på så kommer det att fixa till sig. Sen gick jag ner till trav och gjorde lite samlingar osv. Travade sedan av honom i en låg form och skrittade av i 15min.

Är så himla nöjd med passet, det gick i alla fall mycket bättre än i söndags och han bockade typ bara en gång, eller kanske två. Mamma och jag kommunicerade jätte bra så det var ju bra det med.



/Pernilla


Komentera här!♥

Kommentera inlägget här, skulle bli jätte glad!♥ :

Ditt ursnygga namn:
Kom ihåg mig?

Din E-postadress: (det är bara jag som ser den)

Din fina blogg:

Din kommentar här , Tack:

Trackback