Utvärdering/ Gårdagens ridpass

Hej, red i ridhuset igår! Johanna kom ner för att ha lite hoppning. Är ju lite feg av mig när det gäller hoppningen men han tycker att det är så himlans kul. Tänkte berätta lite vad vi gjorde och så.

Skrittade fram ca 10 min medans Johanna byggde fram. Sen travade jag fram i låg form, lite volter och sånt. Sen galopp i låg form och så. Han kändes väldigt taggad, ja han blir ju det bara han ser ett hinder. Vi började i alla fall med att göra lite trav cavaletti och sen travhoppa ett litet kryss på ca 30cm ( lagom högt tkr jag). Jag tyckte att det gick bra, vi fick jobba mycket med vägen då det är min svaga sida, eller faktiskt hans också  i hoppningen då han bara drar iväg. Men det gick bättre och bättre, övade på att jag inte skulle titta ner när jag hoppade och så. 

Sen fick vi rida några galoppbommar och efter det ett litet hinder med galoppbommar framför, hela tiden fokus på vägen och så. Sen höjde vi lite och jag hoppade endast ett hinder ett par gånger, ca 70cm. Han hoppar ju så himla lätt så det känns som inget alls. Ja, och efter det blev det till en liten bana. Lågt upphöjda bommar och ett hinder, det gick toppen( ialla fall på andra försöket, hehe). Tyckte att jag red bättre vägar och det tyckte nog Johanna också :) Sen avslutade vi med att hoppa ett litet lägre hinder, bara på skoj och så. Jag är riktigt nöjd med passet, riktigt nyttigt även om man är dressyrryttare. Men eftersom att han blir så himla taggad bockar han ju väldigt mycket men jag är rätt bra på att sitta kvar, hah, han gör lixom riktiga krumsprång. Annars var han duktig och lydig.



bilden har inget med inlägget, men såhär fin kan han vara när han inte är och flyger i luften!


Komentera här!♥

Kommentera inlägget här, skulle bli jätte glad!♥ :

Ditt ursnygga namn:
Kom ihåg mig?

Din E-postadress: (det är bara jag som ser den)

Din fina blogg:

Din kommentar här , Tack:

Trackback