Hur många dar i veckan rider du din häst?

Själv rider jag min ponny 5 dagar i veckan, sen har han även 1-2 vilodagar. Men ibland longerar vi också en dag i veckan då han lätt får spänningar i ryggen, vi longerar med ett longeringssystem som vi köpte på hööks, man kan köpa det lite överallt men det kostar mer där och det har i stortsätt bara ett annat namn. Gulle är  ju en ganska spänd individ och då passar det onom utmärkt, det är även ett bra sätt att bygga upp musklerna på utan ryttare. Men många säger ju att longering sliter så himla mycket på benen, man får alltså se till att inte gå på en sådan liten volt.

Jag rider alltså 5 dagar i veckan, utav dom 5 dagarna rider jag ca 3-4 dagar i veckan i ridhuset/volten. Sen rider jag 1-2dagar ut i skogen. Jag tycker jag rider lagom mycket i ridhuset, han tycker ändå att det är kul att arbeta även fast att hans kropp inte vill sammarbeta i alla lägen osv..

Men hur ofta rider ni ut/i ridhuset?


Komentera här!♥
Postat av: jeffä

Tack tack!:D

2012-01-06 @ 10:09:13
URL: http://horsesinfocus.blogg.se/
Postat av: Sandra

Sv: Tackar! :)



Unjefär samma, 5-6 dagar i veckan :)

2012-01-06 @ 11:22:45
URL: http://ponnygalnaa.blogg.se/

Kommentera inlägget här, skulle bli jätte glad!♥ :

Ditt ursnygga namn:
Kom ihåg mig?

Din E-postadress: (det är bara jag som ser den)

Din fina blogg:

Din kommentar här , Tack:

Trackback