Lite skillnad...

Här på bilden får man en liten inblick i hur La Venza vill gå i "form"- Denna bild ifrån träning för Sabina (www.ronda.blogg.se) där vi försökte få upp henne i formen och hon promt inte får gå så där. Även att hon gärna drar sig undan för bettet och inte vill ta stöd. Eftersom hon är känslig i munnen gapar hon hellre (Vissa dagar är hon känsligare än andra dagar, men oftast när någon annan hoppar upp blir hon åt det stummare hållet)

Ni ser också här på bilden att hon går bakom lod, jag skulle tänka mig att om man skulle rätta till det och få henne på lodplanet skulle det bli trångt vid ganascherna. Vissa hästar har trångare där och därför har de problemen.



När detta problemen uppstår är det halvhalter och övergångar som är en viktig övning, Med hjälp av övningarna tar dessa hästar åt sig mer och vågar gå fram till bettet.


Bättre- men nu blir det istället jobbigt för henne att ridas på det sättet, tappar bakdelen & ryggen samt vill gärna gå tillbaka till bakom lod.

Här är det bättre, fortfarande något bakom lod men ändå bättre. Går lite lätt på bogarna när hon blir framtung och har för mycket tyngd framme vid huvud och hals.

Bara att kämpa på!

Komentera här!♥
Postat av: elsa

Om hon är känslig i munnen kan du prova rida med nova bett, dom har sådana på hööks. Jag rider själv med ett sådant ibland, det är ett gummibett som är jätte snällt mot hästen jag tror inte man får tävla dressyr i det men det ska ju vara bra att byta bett ibland:)

2012-01-07 @ 20:04:27
URL: http://ezzaaass.blogg.se/

Kommentera inlägget här, skulle bli jätte glad!♥ :

Ditt ursnygga namn:
Kom ihåg mig?

Din E-postadress: (det är bara jag som ser den)

Din fina blogg:

Din kommentar här , Tack:

Trackback