Rakt bett

Ni har väl inte missat 2012s ändring av bett? Det har i alla fall inte jag gjort! Nu är det godkändt i dressyren att rida med både gummibett (måste vara en hård kärna) och hårt vanligt bett med både lösa och fasta ringar, detta gäller på ponny...ej häst. Hästarna har andra regler, De får blandannat inte rida med fasta ringar som vi på ponnny får.

Kommer detta göra någon skillnad för er? eller kommer ni fortsätta som vanligt på era "gamla" bett? Jag kommer testa både rakt med fasta ringar och rörliga med gummi. Kommer bli lite bettköp innan tävlingarna börjar och se vad som passar bäst för damen...JA jag skriver damen, hon är ingen tant!

Vet att Pernilla rider med rakt bett ibland, vore kul att höra hur hon gör på tävlingarna i vår och vad hon har för tycke angående detta :)


Komentera här!♥

Kommentera inlägget här, skulle bli jätte glad!♥ :

Ditt ursnygga namn:
Kom ihåg mig?

Din E-postadress: (det är bara jag som ser den)

Din fina blogg:

Din kommentar här , Tack:

Trackback