Snor från Johanna! /Pernilla

Vad heter hästen? Gullmar
Vad kallar du hästen? Gulle, Gullmar, Gullis, Busponnyn
Vilken färg har den? Skimmel
Har den några tecken? Asså, han är lite fläckig var som haha..
Är det ett sto/valack/hingst? Valack
Är hästen bra på dressyr med rätt ryttare? Ja, vi utvecklas tillsammans, innan jag hade gulle hade jag inte alls samma erfarenhet som innan, han har gjort mig till en bättre ryttare och han till en bättre ponny.
Hur är den i skritten? Energisk
Hur är den i traven? Rätt bra och lite luftigare gångarter längre in i passet.
Hur är den i galoppen? Fin och rund, lätt att samla ihop och att länga.
Kan den skänkelvikningar? Japp!
Kan den öppna/sluta? Ja, tränar det oftast ngn gång under passet
Ställer den alla ben brevid varandra och håller formen i halterna? Om jag rider rätt så ja.

Är hästen pigg? Ja, alltid!
Är hästen trög? Nej.
Är hästen stark? När man är ute i skogen.
Bockar den? yes box, all the time
Stegrar den? händer ofta..
Sparkar den bakut? jupps
Har du sparkat bakut med den? öhh, aa
Skenar den ofta med dig/andra? Nej
Är den tittig? Lite när det är nya saker och monster stenar i skogen.

Har du badat tillsammans med den? Nej, han rör inte vatten
Har ni hoppat tillsammans? ja
Har ni galopperat på en äng tillsammans? Japp
Hoppar hästen bra? Bra teknik.
Gillar den att hoppa? aa, den gillar det
Hur högt brukar du hoppa med den? 70-90 cm
Hur ofta hoppar du den? någon/några ggr i månaden
Hur är den när den rids ut? Lite busig
Blir den piggare eller trögare än på banan när ni rider ut? Lika typ
Står hästen i box? Ja

Hur mycket och vad äter hästen som frukostfoder? Hö, kraft
Hur mycker och vad äter hästen som lunchfoder? 2 kg hö.
Hur mycker och vad äter hästen som eftermiddagfoder? - 1,5 kg hö, lite kraft
Hur mycket och vad äter hästen som kvällsfoder? 2 kg hö, kraft.
Går den i hagen varje dag? självklart
I en stor eller liten hage? Lagom stor :)
Hur länge går den ute per dag? ca 7 tim nu, men det beror på vädret och när det blir mörkt.
Hur ofta rids hästen? 5-6 dagar i veckan.
Hur länge brukar ni rida varje gång? Väldigt olika, ibland 40 min ibland 1h20 min
Är det en svår eller lätt riden häst? Svår,

Är hästen ridskolehäst eller privathäst?
Privat
Vad har du för relation till hästen, t.ex. fodervärd, halvfodervärd, hyrryttare, skötare, medryttare? Ingen aning egentligen, låneponny kanske?
Hur länge har du ridit/tagit hand om hästen? ´midsommar -10
Hur länge tror du att du kommer fortsätta med just den hästen? Tills vi nått vårat mål, och jag blivit för stor.
Vad har ni för mål i år? Att debutera regionalt och rida LA:P1, placera oss såklart.
Rider du privatlektioner på den? ja
Hur ofta? Väldigt olika har ju alltid mamma som hjälper mig men runt 1-3ggr i veckan rider jag lektion för tränare.
För vem? Monica och Bettan.
Hur länge håller den lektionen på? 45 min
Är hästen snäll i stallet? mildare än i ridhuset.

Kan hästen stå lös i stallet? om han inte är hungrig, haha
Vad har den för sadel/sadlar? En piab? Dressyrsadel men ska köpa en amregio alto.
Vad har den för träns just nu? Oftast remont eller dressyrträns.
Vad har den för benskyd/benlindor? mångaa
Vad har den för bett just nu? Olika, 2 delat eller 3 delat.
Vad har den för täcken just nu? bucas innetäcke med ett grått fodrat utetäcke
Gillar du hästen? Haha, jag gillar inte, jag ÄLSKAR <3

Komentera här!♥

Kommentera inlägget här, skulle bli jätte glad!♥ :

Ditt ursnygga namn:
Kom ihåg mig?

Din E-postadress: (det är bara jag som ser den)

Din fina blogg:

Din kommentar här , Tack:

Trackback