Utvärdering/dagens ridpass

Idag red jag i ridhuset igen, red där igår också men då gick det inte alls bra. Idag var det på en helt annan nivå.

Började med att skritta fram 10min, sen lite skrittjobb. Flyttade han i skritten och lite sånt. Hela passet hade jag tänkt fokusera på en låg och rund form och jag tyckte att det gick rätt bra. Travade fram han på lite volter och fyrkantsspåret. Formade i varje hörn och gjorde halvhalter på det raka spåret.
Ställde mig upp i galoppen och galopperade några varv.

Sen gjorde jag ett par skänkelvikningar på hörnlinjerna där jag stoppar upp och rider frammåt för att sedan fortsätta sidvärtsrörelsen. Lite öppna och lösgörande arbete.

Började även sedan galopparbetet som bestod av öka-minska volten, samling osv.. Gjorde även lite förvänd galopp där han skötte sig förvånansvärt bra.
Gjorde sedan ett par travökningar, allt detta i en rund och låg form.
Sen tog jag upp han och red runt lite, fick en rund fin hög form och takten förändrades till det bättre. Travade sedan av honom i ännu lägre form.

Under ridpassetsgång så dampade han typ 2 ggr.. Men kanske borde filma när han håller på sådär så får ni se hur illa det är, går verkligen inte att förklara..







~ maffig värre ~

/Pernilla


Komentera här!♥
Postat av: Amanda

Gud vilket snyggt schabrak! Vart kommer det ifrån? :D

2012-01-07 @ 22:14:24
URL: http://highriders.blogg.se/

Kommentera inlägget här, skulle bli jätte glad!♥ :

Ditt ursnygga namn:
Kom ihåg mig?

Din E-postadress: (det är bara jag som ser den)

Din fina blogg:

Din kommentar här , Tack:

Trackback