Blev bad för både mig och LV :-)

Idag red jag ut med Josefin på dagen, otroligt mysigt! Vi pratade en massa och hade skitroligt! Vi red över till farsta för att bada med hästarna. Skrittade hela vägen dit (tog en kort galopp men resten skrittade vi) på ca 35 minuter med kuperad terräng och när vi kom fram till badet gick vi i vattnet. Det första La Venza gjorde var såklart att skvätta vatten på mig, kan ju säga att det inte fanns en ända torr fläck på mina ridbyxor efter den turen! Var verkligen skitroligt! Bell och La Venza var jättenöjda med dagens tur, Bell lärde sig utav att skvätta vatten med framhovarna så när Josefin kom och skulle i vattnet började båda hästarna skvätta på Josefin :-) Vi kunde gå ganska djupt ut och hästarna älskade det! Så otroligt glad att jag har en så modig häst!
 
På vägen hem tillbaka och jag gick runt i stallet lät det verkligen från mina skor....inte konstigt med tanke på att jag hade vattenfyllda skor....Man kan ju i alla fall lugnt säga att med blöta byxor och vatten som tyngder i skon satt man hur bra som helst och satt som fastklistrad i sadeln när La Venza ville busa till det lite med trav!
 
Var borta 2 timmar, fast då är det ju inräknat bad och skritten dit och hem! :-) Bilderna kommer imorgon! Här är en gammal bild från förra året!
 

Komentera här!♥
Postat av: Elsa

Nu blev jag lite nyfiken här. Om man rider från mellanberg. Hur kommer man till vattnet?

2012-07-07 @ 22:04:54

Kommentera inlägget här, skulle bli jätte glad!♥ :

Ditt ursnygga namn:
Kom ihåg mig?

Din E-postadress: (det är bara jag som ser den)

Din fina blogg:

Din kommentar här , Tack:

Trackback