Hello my name is Tomato!

Hejsan allihopa!
 
Idag har jag badat hela dagen med Dixi och familjen. Jättemysigt och årets första dopp! Dixi har aldrig varit särskilt förtjust i vatten och bara doppat sig med tassarna. Idag blev jag väldigt förvånad när hon simmade ut och simmade riktig hundsim. Mysigt! Min lilla amstaffbästis.
 
Dessutom var jag ute en springtur under tiden vi var borta vid badet, härlig natur! sedan tog jag ett svalkande dopp igen.
Efter vi kom hem bytte jag bara om och så åkte jag till stallet, käkade lite glass först!
 
Jag tog in Venzan och gjorde iordning henne, blev ett vitt mias rs schabrak med teddybenskydden idag. Jag började rida fram vilket inte alls gick bra, sedan kom Lina och vi pratade lite först och sedan satte vi igång. Vi fokuserade mycket på ytter och stödet. När hon inte ville ha stöd fick jag släppa inner helt och bara rider på ytter ställd utåt vilket var en utmaning men när jag sen gick korta inner kändes det mycket bättre. Hela passet fokuserade vi på ytter vilket var riktigt bra. La Venza är ju riktigt klurig och idag var hon lite jobbigare men det löste sig fint! Under passet tog jag ner stigbyglarna en gång och det var riktigt jobbigt men sedan sa Lina till mig att jag fick ta upp de så jag gjorde det. ) galoppen tränade vi också på yttertygeln och sedan på kortsidorna kortade vi galoppen och på långsidorna ökade vi så mycket som möjligt. Vi jobbade galoppen lite på volten och så kortade vi galoppen och precis innan hon ville bryta av ökade vi på galoppen igen!
 
I slutet av passet kändes hon mycket bättre än  där vi började, så härlig känsla :-)
 

Komentera här!♥

Kommentera inlägget här, skulle bli jätte glad!♥ :

Ditt ursnygga namn:
Kom ihåg mig?

Din E-postadress: (det är bara jag som ser den)

Din fina blogg:

Din kommentar här , Tack:

Trackback