Helgens tävling

Precis som Pernilla var jag också på tävling i lördags, 59 % slutade det på och det var jag nöjd med fast självklart hade jag viljat komma över 60 % som alltid är mina mål. La Venza var fin på framridningen och jag är väldigt nöjd med henne, på banan hade hon inte samma framåtbjudning och jag fick driva på ganska mycket, hon ville bryta av lite då och då vilket drog ner det hela. Banan var vattenpölig och geggig och det är väl inte det underlaget La Venza föredrar och hon gillar inte lera och geggamoja särskilt mycket så jag tror faktiskt det hade lite med saken att göra också fast mycket var mina missar då jag helt klart hade kunnat hålla igång henne i en bättre takt. Kom 4/8 ekipage och alltså två utanför placering.

-Utvärdering-

Tävingsplats: Tungelsta ridklubb
Parkering: Parkeringen var liten men fick plats gott och väl, lite svårt att parkera ut bara. Precis brevid tävlingsbanan, framridning och sekritatiatet så det var verkligen nära allt.
Funktionärer: Trevliga!
Mat/Fika: Det vi köpte var dyrt....och fanns inte så mycket vad jag såg.
Framridning: Ridhustält, väldigt varmt men bra underlag och bra med spegel. Fanns även en hage att skritta fram och av i, superbra!
Tävlingsbanan: Utebana, väldigt lerig och vattnig pga vädret men det var härligt att rida på om det inte hade varit pölar.
Vårt totala intryck: Bra tävlingsplats! Allting är nära varandra och man har bra koll! :-)



Komentera här!♥

Kommentera inlägget här, skulle bli jätte glad!♥ :

Ditt ursnygga namn:
Kom ihåg mig?

Din E-postadress: (det är bara jag som ser den)

Din fina blogg:

Din kommentar här , Tack:

Trackback