Kortfattat

Hej hopp!
Det blev ingen ridning idag, var så varmt och hon var inte så sugen så vi båda fick en härlig vilodag. Tog in henne på eftermiddagen för att äta hö och kraft som hon tyckte var gottis samt att hon fick vila lite. F.o.m idag går hon ute dygnet runt, känns ju bra för de hästar som får vila den tiden men eftersom jag håller igång på sommaren också kan det bli lite tungt. Såklart La Venza får vila någon/några veckor men det blir inte hela sommaren. Dels för att jag ska träna inför terminen som kommer och jag ställer hellre av på vintern när det inte går rida.
 
Anledningen till att jag helt enkelt väljer att ha henne  är vissa anledningar.
1. Eksemen som är jobbigast på kvällen och vid gryning.
2. Tröttheten, på natten turas hästarna om att vakta flocken. De blir lätt trötta och "sega" om man säger så.
3. Inför tävlingar är det bra om hästen är pigg och inte varit ute hela natten.
4. La Venza har en tendens att svälla upp väldigt mycket, å andra sidan kan det vara bra en månad om betet är bra och hon får i sig bra med proteiner.
 

Komentera här!♥

Kommentera inlägget här, skulle bli jätte glad!♥ :

Ditt ursnygga namn:
Kom ihåg mig?

Din E-postadress: (det är bara jag som ser den)

Din fina blogg:

Din kommentar här , Tack:

Trackback