Lång dag

Idag har dagen varit väldigt lång men jobbig just pga alla dessa jobbiga saker La Venza har just nu....allt från mugg till eksem och hovbakterier!

Idag tog jag in henne på em för lite pyssel och sedan släpptes hon ut igen. Några timmar senare togs in igen och då när jag höll på att frisera henne och tänkte klippa hovskägget ser jag hur vänster framhov är trasig, tänkte först att hoven bara gått sönder lite grann men sedan inser jag att hon tappat skon och allt. Sömmarna uppryckta och jag hoppas det löser sig. Det är ju faktiskt tävling på lördag. Tur i oturen att man har en underbar hovslagare som kan komma ut imorgon för att fixa. Jag hoppas innerligt att detta går att sko ändå.

För er som inte vet har vi för några veckor sedan upptäckt att La Venza fått bakterieangrepp på alla hovar under skon. De har ätit mer och mer på hoven och nu smulas den och hovväggen går sönder....Livet på topp!


Roligt va? Jag kallar det HUGGTÄNDER....

Som ni säkert förstår blev det ingen ridning idag, jag kollade istället när Angelina hoppade, superroligt! Sedan fixade jag sjukhagen och ett omslag för hoven så hon inte sliter på den ännu mer. Sjukhagen får hon gå i just pga att slitrisken är väldigt stor och även om hon skulle tappa omslaget så skulle det inte bli bra. Jag kommer ihåg själv förut när hon tappade en sko och slet hoven väldigt mycket.

Vad dessa bakterier beror på kan vara allt ifrån leriga hovar till att hon stått på bädd och hovarna stått på för mycket kiss om man säger så. :-) håll tummarna för mig imorgon!

Komentera här!♥

Kommentera inlägget här, skulle bli jätte glad!♥ :

Ditt ursnygga namn:
Kom ihåg mig?

Din E-postadress: (det är bara jag som ser den)

Din fina blogg:

Din kommentar här , Tack:

Trackback