Mucho pluggo

Hejsan! Jag har haft så otroligt mycket att göra denna vecka men nu är jag äntligen klar! Äntligen och äntligen....nja jag vill ju inte ha sommarlov egentligen. Det får låta hur konstigt som helst men det är ju en slags sysselsättning men väldigt socialt då man träffar sina vänner osv.

Tänkte prata lite om dagarna som gått och vad jag hittat på :-)

Tisdag- Jag red på volten och en sväng ut, tränade mycket på galoppen ute i naturen och enkla byten som  gick galant. Men något jag verkligen måste träna på är att byta galoppen snabbare och kvickare, att hon verkligen tar skillnad på på galoppskänklarna. Jag måste ha henne mer samlad i galoppen innan byte och framförallt jobba henne i en kortare galopp.

Onsdag- La Venza fick ha en vilodag, jag gick ner på volten och körde lite nhliknande övningar. Hon travade runt mig på ungefär halva ridbanan och jag bestämde när det skulle vara galopp och skritt. När jag saktade av till skritt satte jag mig ner på huk och då kom hon in till mig och fick belöningspellets.

Torsdag (Igår)- Jag och angelina hade markarbete på volten. Vi hade 4 st galoppbommar på en volt och 4 st studs på långsidan. Först skrittade vi ut ca 10 min för att värma upp de i skritt. När vi kom tillbaka skrittjobbade jag henne några varv och sedan fortsatte jag med traven och galoppen och att verkligen få fram henne till handen. Jag var otroligt slarvig detta pass, helt obeskrivligt hur jag var ivrig på bommarna och samtidigt väldigt virrig. Fick tips av angelina att verkligen sitta ner över bommarna, det hjälpte otroligt mycket och gjorde det hela bättre. Jag satt ner samtidigt som jag drev på men galopperade med korta steg mellan bommarna. När jag var nöjd gick vi över till studsen istället som gick kanonbra, det är verkligen något jag ska köra oftare, dels för den otroligt bra träningen för ryggen men samtidigt också för mig och att jag verkligen får släppa alla läskiga tankar eftersom det är så lågt. Jag tvekade lite i början på de 50 cm som studsen låg på men Angelina övertalade mig så i slutet hoppade jag de båda 50 cm bommarna och inte vara de låga studsen. När vi travade av
var hon inte helt igenom kände jag så jag försökte verkligen hitta det där att jag kunde vara nöjd. Hon har ju som sagt väldigt svårt i högervarv så det är något jag också måste tänka på. När vi var klara och nöjda skrittade vi ut 10 minuter igen och sedan fick La Venza en dusch!

Foto: Manen växer :-D



Här ser ni övningen, dock utan de gröna bommarna.


Komentera här!♥

Kommentera inlägget här, skulle bli jätte glad!♥ :

Ditt ursnygga namn:
Kom ihåg mig?

Din E-postadress: (det är bara jag som ser den)

Din fina blogg:

Din kommentar här , Tack:

Trackback