Resterande dagar

Idag blir det jag och Rebecka som finslipar lite inför lördag! Vi kommer rida igenom våra program en gång och bara tänka lite på våra tips vi behöver ha med oss. Jag vet att Rebecka ville träna på galoppen idag som var hennes "problem" och jag likaså att få henne mer stöd. Jag vill helt klart känna på traven vi tränade på igår och få känslan idag igen. Hon kändes ju ändå otroligt stadig och fin igår så det håller nog i sig hoppas jag. Här är lite saker jag ska ta med mig i programet.

¤ Mer stöd på ytter, i högervarv måste hon vara rakare på kortsidorna.
¤ Jag bestämer takten, inte hästen.
¤ I galoppen kan jag göra ett uppresande tygeltag när hon fuskar och tycker det blir jobbigt.
¤ Blicken Blicken Blicken långsiktigt fram
¤ I ökningarna måste jag förbereda avsaktning bättre.
¤ Ta det lugnt i galoppfattning.

Lite av alla tips :-)

Komentera här!♥

Kommentera inlägget här, skulle bli jätte glad!♥ :

Ditt ursnygga namn:
Kom ihåg mig?

Din E-postadress: (det är bara jag som ser den)

Din fina blogg:

Din kommentar här , Tack:

Trackback