Sömntutan har vaknat

Jag får ursäkta, satt igår kväll med datorn i knät och blev alldeles för trött för att skriva om dagens ridpass. Jag sov bara 4 timmar natten till igår då vi hade utsläpp så man kan säga att jag var väldigt trött.
 
Jag började skritta fram, blev inte lika som vanligt då jag fick lite ont om tid. Jag fångade upp kontakten lite men hon var väldigt tjaffsig så jag fick driva fram henne men då blev hon lite sur så i början var vi lite småsura på varandra och jag var lite ivrig och tappade tålamodet. Hon kändes inte riktigt framåt så jag tog ett upppiggande galoppvarv och efter kändes hon mycket bättre. Sedan kom Bettan och då hade jag hunnit rida fram lite och då snirklade jag runt lite på volten och ville få henne följsam med mig. Bettan fick se stor skillnad sedan sist och jag är riktigt nöjd!
 
Sedan fortsatte jag på voltspåret och vi flyttade för högerskänkeln på den öppna delen på volten som också gick kanon, sedan även samma sak i andra varvet.Vi gick sedan in på hörnlinjerna och därefter diagonalen. Jag fick lägga upp stigbyglarna och träna på min sits och kommer ner djupare i sadeln. Det gick superbra! Något vi verkligen fick träna på var att få henne djupare i formen och tänka på att jag ska få henne i den rätta formen innan jag gör något nytt. I galoppen var vi noga med att få henne kvar i formen i fattningen så det blev ett tiotal fattningar för att verkligen få in det. Vi gjorde även lite förvänd galopp- något jag också ska träna på mycket men hon klarade en halvt igenom utan några problem. Fick tips att träna det på stora mittvolten också.
 
Som många kanske förstår nu tränade vi LA rörelser, något jag ska satsa på nu att träna på och slipa till.
 
Foto: Ett bra ridpass för Bettan, otroligt skönt att få bekräftelse att det har gått bra framåt och mycket skillnad :-D
Dagens outfit
 
Vita benlindor : Hööks
Grönt schabrak: -
Träns: Remont, rakt bett och swarovskipannbandet.
 
Jag

Ridbyxor: Kingsland star
Linne
Rosa väst

Komentera här!♥

Kommentera inlägget här, skulle bli jätte glad!♥ :

Ditt ursnygga namn:
Kom ihåg mig?

Din E-postadress: (det är bara jag som ser den)

Din fina blogg:

Din kommentar här , Tack:

Trackback