Vad gör man när man får problem?

Idag var det somsagt planerat att dressyrtrimma lite på volten, jag följde planen!
 
Skrittade fram på volten, sedan plockade jag upp henne och jobbade på serpentinerna för att få henne bra lösgjord. Red mycket serpentiner flera minuter för att verkligen få henne lös, sedan gjorde jag även volter i varje serpentinbåde för att få henne ännu mer lösgjord.
När jag var nöjd med uppvärmningen och hon var lösgjord började jag precis som igår med att flytta undan bakdelen på öppna delen på volten. Det gick riktigt bra, men det var svårare för henne att flytta för vänster så det är något vi verkligen får träna på. Sedan tränade jag diagonalerna igen vilket också gick riktigt bra i högervarvet, men sedan när jag kom till vänstervarvet blev det svårare. Jag red utan stigbyglar och på diagonalen började hon tjafsa lite men då bara fortsatte jag men jag försökte lösa problemet med att hon antingen flyttade för lite eller för mycket och blev sur när man ville få henne rak. Jag försökte med lite lösningar men hon blev gärna lite sur så jag bestämde mig för att fråga Lina i stallet på hjälp. Hon kom ner och satt upp för att känna på henne. Lina tyckte det var stor skillnad sedan sist och det gör mig verkligen jätteglad. Hon sa bla att förut när jag fick henne ville man få fram den fina La Venza och det är det som kommit fram i henne nu.
 
Lina gav mig tips vad jag ska göra i skänkelvikningen och jag gjorde som hon sa och då blev det så otroligt stor skillnad. Problemet som fanns var borta och jag fick wow känsla under passet! Idag var en dag jag verkligen njöt, en dag jag verkligen var lycklig att hon finns och insåg hur fin hon är.
 
Det var en dag jag kunde stå i mitten och vara stolt och tänka "det där är min ponny, min bäste
ponny"
 

Kan säga att tiden bara tickade iväg idag, red 90 minuter ink fram och avskrittning! Så snabbt tiden går när man har roligt! Bra att hon inte var så trött efter idag heller, kondisen blir bara bättre och bättre! jag lade ju in skrittpauser i passet. Jag känner ju alltid när hon blir trött, ofta säger hon till på något vis tex att gå bakom lod och släppa allt stöd men jag kan säga att det inte hände någon gång idag. Var en väldigt nyttig träning och det blev en dusch efter passet!
 
Dagens outfit blev gröntschabrak & Lindor :-)

Komentera här!♥

Kommentera inlägget här, skulle bli jätte glad!♥ :

Ditt ursnygga namn:
Kom ihåg mig?

Din E-postadress: (det är bara jag som ser den)

Din fina blogg:

Din kommentar här , Tack:

Trackback