Eksem....aldrig roligt!

Har nog inte berättat det förut men nu är det dags, La venza har under en tid haft problem med manen som hon troligtvis kliat av och som varit otroligt torr och bara lossnat. Det har gått i perioder men nu blev det sämre i april precis när värmen kom. Har behandlat med mjukgörande, svampdödande och allt möjligt men som varken har hjälpt eller förvärrat det men jag känner att det börjar tunnas ut ytterligare längre upp så idag tog jag verkligen tag i det och ringde veterinären som sa att det helt klart låter som exem. Självklart tråkigt men ska vara glad att det bara är i manen och jag ska kolla runt lite vad jag ska köra för behandlingar och det lutar nog åt PROB. Sedan blir det också att tyvärr införskaffa oss ett eksemtäcke, känns hur jobbigt som helst men det är behövligt och ett råd från veterinär innan det kan bli värre.

Kollar just nu ganska mycket på vad man ska ha för täcke, Boett verkar ju helt klart vara det bästa på marknaden men det ligger på 2000 kr vilket kanske känns lite tufft att betala just nu. Har ni något tips på bra eksemtäcke?

Tills jag hittar ett eksemtäcke får hon ha sitt flugtäcke på ute i hagen och det fungerar bra nu när hon inte har något att klia mot som hon har i sommarhagen med alla träd. Dessutom är hon ganska irriterad på insekterna ute nu..

Tänkte dessutom skriva lite info om eksem för er som inte vet vad det innebär osv.

Detta var anledningen till jag stubbade manen.

Komentera här!♥

Kommentera inlägget här, skulle bli jätte glad!♥ :

Ditt ursnygga namn:
Kom ihåg mig?

Din E-postadress: (det är bara jag som ser den)

Din fina blogg:

Din kommentar här , Tack:

Trackback