Gårdagens ridpass

Igår var det lektion för Monica. Kan ju börja med att säga att det gick jätte bra.

Först värmde jag upp och då försökte ag rida fram han lite mer så att han började röra sig lite mer direkt, gjorde avbrott och igångsättningar, sluta, öpnna allt i den låga formen. Sen galopperade jag han i lätt sits.
Därefter var det min tur att rida.

Vi började med att få han i uppförsbacke i avbrott och igångsättningar. Jag tyckte att det gick bra och att han accepterade det bättre idag. Sen fick vi göra några öppnor. När man sitter och gör dom själv så får man ju känslan av att dom är skit bra. Men icke sa nicke, att göra en korrekt öppna är ju jävligt svårt asså. SKänkel hit och dit. vikt här och där. Men jag fick tillslut till känslan och det gick superbra. Gjorde slutor också men dom var redan bättre ch blev också super efter vi gjort några.

Sen fick jag göra några ökningar där han gärna både länger och springer fortare vilket inte är meningen. Men det blev bättre.


Red sedan igenom programmet som är på torsdag. Monica tyckte att det var ganska bra, allt utom de enkla bytena då han gärna dyker ner. Fick sedan göra några sådana till och då blev dom bättre, gör jag rätt så blir det rätt. Måste tänka på min blick och mina händer.

Jag är somsagt väldigt nöjd med detta ridpasset. Imorgon så ska jag jogga honom lite och göra några enkla byten.

/Pernilla


Komentera här!♥

Kommentera inlägget här, skulle bli jätte glad!♥ :

Ditt ursnygga namn:
Kom ihåg mig?

Din E-postadress: (det är bara jag som ser den)

Din fina blogg:

Din kommentar här , Tack:

Trackback