Gullegosponny

Dagen har varit ganska bra idag, var lite arg i morse för en sak...men det lär lösa sig! Jag kunde inte gå till praktiken idag pga min skada i höften som fortfarande hindrar mig från att kunna göra allt. Jag blev nämligen sparkad i torsdags för er som inte visste det.

La venza var otroligt dammig idag trots att jag duschade henne igår, hon verkar alltså ha haft det mysigt i hagen och rullat sig väl så att matte får borsta mycket :-)
Jag fixade i ordning henne och begav mig ut i naturen med min käre vän Hanna där vi även träffade på Isabelle och Kaleria! Meningen var att jag skulle rida längs stigen på ängen fram och tillbaka i galopp och trav med övergångar men i slutet blev hon så busig och pigg genom att dra in till mitten och inte ville ut på spåret igen (man får ju inte rida på ängen egentligen, bara man följer spåret längs kanten) men idag var hon ganska jobbig att hålla reda på och hon blev rädd för var och varannan and som lyfte på stjärten. Jag avslutade henne när hon blev svettig genom att trava i låg och längre form där hon sträckte ut sig ordentligt och samtidigt gick kvar i formen.

Till nästa gång måste jag verkligen tänka på att få med yttersidan, känner verkligen att jag fuskade lite med det idag men jag känner därimot att hon börjar bli lite mer självständig vad gäller det och ibland för mycket...

Dagens outfit

Jag - röd tjocktröja, svarta byxor
LV- Rött sammet, blå/röda showmasterskydd.

Ej ländtäcke som på bilden :-)


Komentera här!♥

Kommentera inlägget här, skulle bli jätte glad!♥ :

Ditt ursnygga namn:
Kom ihåg mig?

Din E-postadress: (det är bara jag som ser den)

Din fina blogg:

Din kommentar här , Tack:

Trackback