Hoppla galopp!

Idag försökte jag verkligen få fram energin från La Venza och samtidigt det där glada och positiva jag kan ta med mig till övningarna. Idag var hon inte så framåt, därför ville jag verkligen få henne glad.

Jag började med att skritta fram och ut en snabbis, sedan tog jag en liten galopp i den underbara naturen som gjorde henne väldigt glad och framåt. Vi skrittade till volten där vi travjobbade lite lösgörande. Jag red med snodden idag på sidorna i fall att hon skulle vara jobbig så finns den där lite som hjälp men den behövdes inte alls men kändes bra som stöd. Jag kunde driva fram henne till bettet utan att hon bara kunde dra upp huvudet och hacka med bettet som hon stundtals kan göra.

Hur som helst red jag lite lösgörande arbete i trav och galopp på volten, sedan red jag igenom programmet en gång som gick bra. Spontana programridningar kan få en förstå mer vad man behöver träna på. Jag behöver verkligen stärka högersidan och i galoppen hackar hon med bettet och släpper stödet på tyglarna vilket betyder att det blir väldigt jobbigt för mig men det gäller att bara driva framåt och korrigera.

När jag ridit programet skrittade jag i 10 min och sedan galoppjobbade jag henne ganska mycket, jag bytte galoppen genom att rida på en åtta i början och sedan försökte jag galoppera några steg och jag bröt av och fattade höger galopp, byte till vänster osv. Var otroligt roligt! :-) det är verkligen min favorit att pyssla med.

När jag var nöjd skrittade vi hemåt som tog 10 min. Red i en timme prick! :-)


Komentera här!♥

Kommentera inlägget här, skulle bli jätte glad!♥ :

Ditt ursnygga namn:
Kom ihåg mig?

Din E-postadress: (det är bara jag som ser den)

Din fina blogg:

Din kommentar här , Tack:

Trackback