Massage, myyyys & Praaaaaktik!

Idag vaknade jag trött, väckarklockan surrade oljuvligt i mina öron. Jag har tyvärr inget val, upp och hoppa! Pendeltågets färdriktning gick mot Upplandsväsby och vidare till min praktik. Jobbade 8-17 som varje måndag.

18.00 är jag i mitt stall och börjar borsta La Venza. 18.30 kom La Venzas massör Johanna för att massera och känna igenom henne. Allting var jättebra, man ser bra skillnad på La Venzas rygg efter sadelbytet. Dock har det blivit sämre nu igen med tanke på att vi bytt hö och mitt foder tagit slut. Jag är så otroligt dålig på att ta tag i "jobbiga" saker.

Jag är grymt nöjd med Krafft muskel och lusernen, ett stort tips till de som vill ha mer hull och byggnad på sina hästar. Lusernen är viktigast, det ger protein som La Venza behöver med tanke på sitt proteinbrist. Många ser La Venza som fet och undrar säkert varför hon får lusern. Vi har haft ute veterinär som tipsat om att ge fri tillgång på lusern och ge proteinrikt foder för att bukmagen ska försvinna. Med mer träning tror jag att vi snart lyckas.

När massagen var klar gick jag och Kaleria ut för att beta med hästarna, gott gräs! Jag började skritta med hackamore barbacka men insåg snabbt att jag inte kommer klara av det då hon var tionde sekund drar ner huvudet som en envis liten åsna- new name!

La Venza tyckte det var en mysig dag och hon njöt för fullt med massagen :-) Godnattis!




Komentera här!♥

Kommentera inlägget här, skulle bli jätte glad!♥ :

Ditt ursnygga namn:
Kom ihåg mig?

Din E-postadress: (det är bara jag som ser den)

Din fina blogg:

Din kommentar här , Tack:

Trackback