Pengar Pengar och åter Pengar

Det är det allt hänger på inom ridsporten.

Har du mycket pengar så kan du köpa fina, färdig utbildade hästar som du kan glida runt på och vinna tävlingar på.
Annars får du sitta på en outbilad ponny och kämpa och slå dig fram genom ridsportens glamour. Pengar är som en genväg till framgång. Har man inga pengar får man helt enkelt kämpa om man vill någonstans, så enkelt är det.
 


När jag fick Gullmar
så kunde han inte mycket, kostade inte mycket heller för den delen. Jag har nu kämpat med han i snart två år och det har gett utdelning. Han har gått från 42% i LC till nästan 63% i regional LA.
Gullmar har inget direkt wow steg utan man har fått rida det i honom. Som sagt har ju alla hästar olika förutsättningar och olika kroppsbyggnader och Gullmar har ju inte direkt haft det lätt.



Pengar, pengar och åter pengar. Det är ju jävligt mycket coolare att tävla på sin egen utbildade ponny en en som gjort princip allt och bara kunna åka häst.

Själv skulle jag inte vilja köpa en färdig häst, inte nu när jag haft Gullmar. Som visat mig hur kul det är att utbilda och kämpa för något man verkligen vill.
Gullmar kanske inte har de bästa förutsättningarna men om man kämpar tillräckligt kommer han att komma långt.

Sen kan man ju som sagt inte lyckas så bra även på en super bra häst, men det har ju att göra med hur bra ryttaren rider. Åhh? mycket tankar men nu avslutar vi detta inlägg.

/Pernilla

Komentera här!♥
Postat av: Elin

Hej! Behöver du ny design? Jag gör gratis, även animerade!:D

Läs mer här :)



http://slowmotionphoto.blogg.se/2012/may/designskapande.html

2012-05-17 @ 21:37:00
URL: http://slowmotionphoto.blogg.se/

Kommentera inlägget här, skulle bli jätte glad!♥ :

Ditt ursnygga namn:
Kom ihåg mig?

Din E-postadress: (det är bara jag som ser den)

Din fina blogg:

Din kommentar här , Tack:

Trackback