Ridpasset igår för Kaleria



Först skrittade jag fram 10 min på långa tyglar, sedan plockade jag upp henne och jobbade med så små hjälper som möjligt vilket jag fick bra respons på. Vi skrittjobbade henne väldigt länge på en 15 metersvolt i båda varven och sedan gick vi över till trav tillslut. Att ha handen helt stilla och känna hur hästen bär sig är väldigt nyttigt. Det är något man alltid borde rida men det kan vara svårt och man brukar komma på sig själv med pilligheten.

Kaleria som är väldigt noga med mig att inte pilla med handen berömde mig idag för att jag satt så stilla, har tydligen aldrig suttit så stilla förr så det var ju jätteroligt att höra. Det roliga var att man verkligen kunde känna hur hon bärde sig i skritten och jag märker tydligt att hon har lättare för det i vänster varv, dock är det mitt svåra varv. Tänk om vi båda kunde ha samma styrkor så skulle det kanske bli lättare? Men i för sig kompletterar vi ju varandra bra här i de svåra och bra varven.

Blev ingen galopp förutom när jag red igenom programet två gånger = inget bajs att mocka upp.

Var en väldigt trevlig dressyrgenomgång och väldigt bra inför tävlingen, tack Kaleria :-)



Komentera här!♥

Kommentera inlägget här, skulle bli jätte glad!♥ :

Ditt ursnygga namn:
Kom ihåg mig?

Din E-postadress: (det är bara jag som ser den)

Din fina blogg:

Din kommentar här , Tack:

Trackback