Sommarbete

I stallet där jag står så släpper man ut hästarna 1:a juni och då går dom ute dygnet runt i tre måndaer vilket betyder att de går in  den första september. Man får inte stalla in dom alltså men man får gärna ta in dom på dagen i boxen och låta dom vila på det sättet vilket vi antagligen kommer att göra flitigt.

Jag tycker att det är bra att hästarna får vara ute på sommaren i gräshagen. Dom tycker att det är gott och lever livet med hagkompisarna.

På måndag så är första dagen då de går ut i sommarhagen efter lunch för att beta i sig på betet. Självklart har vi betat dom för hand innan dess.

Om det var något jag skulle önska så skulle det vara att dem kunde gå in på natten men alla stall har ju olika, jag vet att i Johannas stall får man stalla in på natten, om det r någon viss period man inte får eller så? Johanan kanske kan ta och skriva om det i ett eget inlägg?

/Pernilla




Komentera här!♥

Kommentera inlägget här, skulle bli jätte glad!♥ :

Ditt ursnygga namn:
Kom ihåg mig?

Din E-postadress: (det är bara jag som ser den)

Din fina blogg:

Din kommentar här , Tack:

Trackback