Utevistelse - en självklarhet

Utevistelse är för mig en självklarhet för hästen. Jag tycker att hästen i alla fall ska få gå ute minst ett par timmer per dag. Det kan ju inte vara särskilt svårt kan man tycka. Men tydligen är det så.

Om man inte kan ha hästen ute i en hage tycker jag inte att man ska ha häst. Jo, jag kan förstå om man bor inne i stan och då kan man inte ha hästen ute lika mycket i hagen men då kanske man inte borde ha häst?!

Jag förstår inte ens de tävlingsryttare som inte låter sina hästar gå ute, dock finns det ju många som låter dom gå ute också men de som inte gör det "för att det är så stor risk att hästarna ska skada sig" . Det är bara löjligt, om hästen får stå i en liten mini-ruta med skydd från topp till tå så är det inte så storr chans att den kommer bryta benet. Nej, men självklart finns det undantags fall då ästar gör illa sig i hagen.

Nej, jag skulle aldrig ha häst om den inte fick gå ute i hagen. Och där sätter vi punkt för detta inlägget.

/P


Komentera här!♥

Kommentera inlägget här, skulle bli jätte glad!♥ :

Ditt ursnygga namn:
Kom ihåg mig?

Din E-postadress: (det är bara jag som ser den)

Din fina blogg:

Din kommentar här , Tack:

Trackback